Monday, June 6, 2011

Tenggelamnya Kapal Van Der Kencana

pekat.nikmat,
dambaan bayangan neraka,
apakah kau belum pernah merasakan
kehancuran total dalam urusan dunia?
aku bingung sendirian
takut-takut ada badai yang menimpa,
sedang kau hanyut dalam gelora cinta,
cuba mencengkam ikatan yang terlerai,
dan aku bingung sendirian,
memikirkan badai datang menghambat,
dalam khusyuk melerai serabut fikiran,
dalam tirai lebat sang hujan malam,
terlerailah hijab terbukalah azab,
bara yang hampir padam menyala,
hati yang tenang datang menggila,
tak tertanggung nan kurasakan,
bingungku sendirian,

Mohon aku kepadaMu Tuhan,
aku ingin berlepas tangan
berikan aku jalan yang lain,
bebaskan cinta dusta ini,
tiada mahu aku membawa
hilangkan terkilanku ini
lenyapkan kesal ku,
ampunilah dosaku,
Engkau tariklah cinta ku padanya Ya Allah,
sesungguhnya tiada yang lebih layak selain DiriMu,



No comments:

Post a Comment